Băi, eu unul m-am săturat.

Am crezut că povestea cu succesurile lui EBA este doar o întâmplare nefericită pentru odrasla prezidenţială, obligată nu de ambiţia personală ci de vanitatea nemăsurată a Băsescului să joace pe scena politică a ţării rolul tânărului de viitor, capabil, responsabil şi preocupat de soarta ţării sale, mai presus de sintaxă şi de morfologie.

Unii m-au contrazis, şi mi-au dat exemplul Elenei Udrea, care licenţiată în drept şi cu funcţie la Cotroceni, credea că Norvegia este republică. Între timp, doamna Consilier a urcat pe scara valorii politice şi a devenit doamna Deputat, apoi doamna Ministru.

Dar ce s-a întâmplat astăzi întrece orice închipuire. Şi nu-i un exemplu, ci două ! Şi nu vorbim de doi consilieri amărâţi ci de doi miniştri. Vorba lui Becali: pac-pac ! Auzi la ei: „… România va acorda primele permisuri de trecere …” zice Prim-ministrul României. Iar Vasile Blaga, Ministru de Interne, în loc să-l aresteze şi să-l dea pe mâna unor academicieni, îi dă şi el cu „… accesurile bazele de date …”.

Ei bine, astea nu mai sunt întâmplări, asta înseamnă că aşa vorbesc ei, acolo, la partid, la şedinţă …

Pe vremea Ceauşescului – vă amintiţi ? – vorbeam despre realizărili, indicaţiili şi hotărârilii. Miniştrii omului nu aveau curajul să folosească cuvintele nestâlcite, adică realizări, indicaţii, hotărâri. De frică, vorbeau şi ei la fel, siluind limba română.

Dar acum ce dracu se întâmplă – doamne iartă-mă ? Pe Ceauşescu nu-l alesese nimeni, venise el şi se pusese în capul trebii. Dar p-ăştia i-am ales dintre alţii … Sigur, nu eu, dar sunt alte milioane de români care cred că ăştia, cu succesuri, cu permisuri şi cu accesuri sunt cei buni.

O explicaţie poate fi că îi obligă Băsescu să vorbească la fel cu Băseasca a mică. Altfel îi dă afară din guvern.

