A doua zi după Crăciun, chiar în ziua de Sfântul Ștefan, am avut privilegiul de a fi primit la reședința de la Săvârșin a Majestății Sale, Regele Mihai Întâiul al României.

Fără îndoială, a fost cea mai importantă zi a anului care a trecut. Nu am fost singur, ci împreună cu soția mea și dragii noștri prieteni, Mihai și Alina Firică.

Îmi este greu să povestesc acum despre emoțiile trăite atunci când am pășit pragul casei Regelui României. Am să spun totuși că nu mi-a mai fost dat vreodată să întâlnesc atât de multă modestie și decență, într-un singur loc. Nu am alte argumente, dar trebuie să spun că după ce am pășit în holul casei, am fost întâmpinați de Majestățile Lor, în deplină naturalețe și desăvârșită normalitate. Apoi, ca pe niște oaspeți dragi, ne-au invitat să le fim alături, la masa de prânz.

După masă, Majestatea Sa Regele Mihai mi-a făcut onoarea de a discuta împreună teme importante pentru noi toți: despre democrație și politică în general și chiar despre starea națiunii, în special. M-am bucurat să constat un spirit viu, pătrunzător și o capacitate de analiză care lipsește majorității politicienilor activi astăzi.

Regina Ana s-a dovedit a fi o gazdă prietenoasă și caldă, preocupată de confortul musafirilor, în ciuda vârstei înaintate. Cât timp am petrecut acolo, s-a interesat mereu de starea noastră și nu a ezitat să dispună vreo corecție atunci când a considerat necesar.

Ca întodeauna, Altețele Lor Principesa Margareta și Principele Radu au animat conversația, au propus teme de discuție, ba chiar ne-au prezentat gândurile lor de viitor. Într-un cuvânt, au fost sufletul întâlnirii noastre. Cu toții, ne-au ajutat să adăugăm vieții noastre încă un eveniment și ne-au făcut să realizăm importanța de care dispune Casa Regală a României.

Ne-am despărțit cu regretul de a fi petrecut prea puțin timp împreună, dar cu speranța tuturor de a ne revedea cât mai curând.

