Cu puțin timp în urmă, am terminat de citit o carte excepțională, care m-a ținut legat de ea din clipa în care am deschis-o, până în clipa în care i-am parcurs ultima pagină.

Se numește „Provizoratul istoric” și a fost scrisă de Principele Radu al României. Motivul pentru care postez despre asta, este acela că vă rog pe toți să o citiți.

De altfel, cred că ar trebui să fie o lectură obligatorie, pentru cei care evoluează și emit păreri în spațiul public: politicieni, formatori de opinie, blogeri, indiferent de opțiune sau de orientare politică.

Nu vreau ca aici și acum să fac o recenzie a acestei cărți. Nu este nici locul și nici momentul. Am să vă spun doar că între coperțile ei se găsește o foarte atentă radiografie a situației politice din România. Ca argument la cele spuse mai sus, îmi voi permite să citez un pasaj dintr-unul din capitole:

Slăbiciunile democrației românești din anul 2010 sunt trei:

1. Deciziile politice sunt luate în altă parte decât în Parlament.

2. România este administrată în altă parte decât în Guvern.

3. Instituția Președintelui nu se ocupă, demn și respectabil de reprezentarea Statului, așa cum o cere Constituția.

Mai clar nu se poate !

