Săptămâna trecută, când l-am auzit pe Ioan Oltean declarând că PD-L începe lupta pentru a-l da jos pe Geoană din scaunul de Președinte al Senatului, mi-am zis că i-a venit și ăstuia rândul. O să-l schimbe și gata, s-a terminat cu el. Luni, la acuzele formulate de putere, opoziția le-a adăugat pe ale sale: că s-a dus în State de capul lui, că s-a prezentat pe acolo ca fiind șeful opoziției, etc. Adică tot felul de motive serioase.

Luni pe după masă, văzându-l pe socrul lui Ponta cerând în plenul Senatului revocarea lui Geoană pentru a fi înlocuit cu un anumit domn Titus Corlățean (un asociat în biznis al aceluiași Ponta) am realizat că nu mai este loc de întors în ce-l privește pe bietul Geoană.

Apoi, apele s-au mai liniștit. După ce Ponta și Aliotmanul pesedist s-au umflat nițel pe la Senat și ceva mai tare prin televiziuni, a venit seara iar atitudinile belicoase din cursul dimineții s-au calmat.

Astăzi, mirare maximă: Ion Iliescu şi Adrian Năstase au anunţat că PSD a revenit la decizia de luni și nu va mai solicita revocarea lui Mircea Geoană din funcţia de preşedinte al Senatului. Motivul invocat – previzibil de altfel – este că partidul riscă să piardă în acest fel şefia Senatului.

În fine, Victor Ponta, în loc să bage capul în piept și să-și evalueze tâmpeniile comise de două zile încoace, îi pune la punct pe cei doi foști președinți ai partidului transmițând țării și lumii întregi că respectivii fac declarații în nume personal, iar decizia de mazilire a lui Geoană va fi respectată. Mai mult, probabil ca să-și dea și mai multă importanță, Ponta declară că dacă trebuie, convoacă și-un Congres extraordinar !

Privind cum se desfășoară evenimentele, am impresia că titlul de „prostănac” este transmisibil în PSD, de la președinte la președinte …

P.S. Îmi pare rău că PNL și-a manifestat sprijinul necondiționat pentru decizia lui Ponta. Singura atitudine firească a liberalilor era de ne-amestec în treburile interne ale celuilalt partid.

