2013 03 23 BaseMotivele sunt cât se poate de consistente așa că nu o să le mai înșir aici. S-a văzut și s-a auzit cât se poate de clar discursul președintelui tuturor românilor la o adunare de partid, deci doar a unei părți dintre români. În plus, se vor găsi destui care să facă un inventar complet al nelegiuirilor comise azi.

Ce am văzut eu (și nu mă îndoiesc că a văzut toată lumea) este comportamentul de președinte de partid și nu de țară. Băsescu a făcut inventarul „reușitelor” PDL din perioada guvernării, a dojenit dizidenții, a dat indicații cu privire la strategia de viitor a partidului, și-a lăudat favoriții fără să le pronunțe numele și a sugerat să fie aleși.

Știu că băsiștii vor vor striga în cor că președintele lor al PDL-iștilor, nu a încălcat niciun articol din Constituție prin prezența sa de azi de la Romexpo. Întradevăr, articolul 84 din Legea Fundamentală zice că „În timpul mandatului, Preşedintele României nu poate fi membru al unui partid şi nu poate îndeplini nici o altă funcţie publică sau privată”. Dar asta-i litera legii, nu spiritul ei. Așa că ce zic băsiștii, poate fi adevărat până la un punct, pentru că – de fapt – intervenția lui Băsescu ține loc carnetului de partid. Carnet de partid, despre care nici nu mă îndoiesc că există !

P.S. Faptul că președintele confundă politica cu cârciuma, reiese și din declarația sa de final. Ca să nu avem vreun dubiu, Băsescu ne spune: „Masa la care mă aşez după ce îmi termin mandatul o stabilesc eu şi nimeni altcineva !”

Sursa foto: captură de ecran de pe site-ul Antena 3 live.
 
 
