2013 04 21 Flanco

În seara asta, m-am dus la Carrefour să fac cumpărături.

Nici prea-prea, nici foarte-foarte, vorba cântecului. Doar un espressor și asta deoarece cu puțin timp în urmă am ajuns la concluzia că aparatele fac o cafea mai bună decât oamenii. Să mă ierte Varujan Vosganian și străbunii săi pe care îi descrie în incredibile ceremonii despre cum se face o adevărată cafea, în nu mai puțin incredibila sa Carte a Șoaptelor, dar timpurile sunt în schimbare, chiar dacă nu ne prea convine …

În fine, după ce m-am învârtit în lung și-n lat, am ales magazinul Flanco pentru a trage concluzia finală, așa că am pătruns în incintă plin de încredere și gata de cheltuială.

Din nefericire, pe măsură ce avansam în perimetrul delimitat prin pereți, case de marcat și instalații piuitoare, am simțit un evident disconfort. Deși nu-mi dădeam seama de ce nu-mi este bine, senzația nasoală era cât se poate de prezentă.

Am reușit să găsesc zona cu espressoare, la care mă holbam cu din-ce-în-ce mai multă greutate. Rowenta, De Longhi, Krups, Phillips, etc. Număr de cafele, wați, capacitate rezervor, puuah …

Până la urmă, am realizat ce mă incomoda: din difuzoarele instalate în plafoanele false se revărsau manele. Da, băi oamenilor, manele ! Băga-mi-aș, manele ! Adică ăștia de la Flanco, ar fi vrut să-mi ia banii (banii mei !) pe ritmuri de manele. Deci ei să cânte și să se veselească cu manele, iar eu să dau bani pe espressoarele lor. Ei bine, asta nu se poate întâmpla !

Prin urmare, am renunțat la ideea inițială de a-mi cumpăra espressorul de la Flanco. Înainte de a părăsi magazinul, am abordat un băiat ce exista pe acolo și l-am rugat să consemnăm faptul că am intrat în magazin ca să cumpăr și că am renunțat deoarece nu suport manelele și nu vreau să susțin în niciun fel maneliștii și instituțiile ce susțin maneliștii, chiar dacă sunt companii private. Evident, băiatul m-a trimis la plimbare, ba chiar mi-a explicat că nu-i decizia lui ci a firmei. Pentru rigoare, consemnez și ora dialogului: 19.40.

Prin urmare, am plecat de acolo și mi-am ales un espressor care deși a costat ceva mai mult decât ăla de la Flanco, prezenta avantajul că nu era asezonat cu manele.

P.S. De mult timp cumpăr de la Flanco. Uneori am ales un telefon, alteori un aspirator. Am mai cumpărat baterii pentru telecomandă, ba chiar și un card de memorie pentru un aparat de fotografiat. Asta însemană că nu sunt un client cu greutate ci mai degrabă unul ocazional. Sigur, nu mă pot compara cu marii cumpărători, aia cu jdemii de frigidere scumpe sau cu tablete și laptopuri de fițe. Dar cum nu vreau să ascult manele pe banii mei, mă jur aici și acum, pe blog, că nu mai intru la Flanco până nu o să-și ceară scuze pentru faptul că abuzând de buna mea intenție de a face cumpărături de electrocasnice, ei mi-au băgat manele pe urechi. Ba – mai mult ! – o să-i îndrum și o să-i rog pe toți prietenii mei să nu mai cumpere marfă de la maneliști. Asta, ca să nu ne manelizeze pe toți …

Am zis !

