2013 08 Neamtu si Monica

Pe unde apucă să se exprime, Mihai Neamțu se dă a fi un om de dreapta. Din această poziție, te-ai aștepta să vină pe piața politică cu niște idei de dreapta, de exemplu despre cum vor scădea taxele și impozitele sau despre mecanismele prin care economia românească ar putea renaște.

În lipsă de așa ceva (eu îl suspectez că nu are nicio idee de dreapta) domnul ne servește tot felul de judecăți de valoare.

Ultima dintre ele, îl privește pe moș-Ion-Iliescu (da, ăla de-a fost președintele României precum și președintele PSD-ului) și spune că:

„ … fără blestemul Ion Iliescu, România de azi ar fi rivalizat cu Polonia … ”

Băi să fie ! Deci cu Polonia am fi rivalizat … Eu unul, nu știu dacă o astfel de rivalitate s-ar fi consemnat, cu sau fără Iliescu. Nu știu nici în ce domenii s-ar fi manifestat, dar privind înapoi, este clar că România lui Iliescu s-a împiedicat în mineriade și procomunism. Am trăit acele vremuri și m-am indignat împreună cu prietenii și colegii mei, atunci când Ion Iliescu a devenit președinte împotriva noastră și împotriva voinței noastre. Dar nu am avut încotro, pentru că democrația asumată de noi (și nu de ei) n-a obligat să-l accceptăm pe bătrânul comunist în funcția de președinte.

Nu știu cât ne-a costat (ca națiune) faptul că Iliescu a fost președintele României timp de zece ani și trei mandate. De altfel, cred că va fi greu sau imposibil de evaluat. Ce-mi este clar, este că România anilor 90 a pierdut enorm hotărând ca după revoluție anticomunistă să fie condusă de unul dintre oamenii de bază ai fostei Nomenklaturi. Dar asta a fost voința poporului, exprimată cu mult aplomb în Duminica Orbului din 1990, nu-i așa ? Ce a urmat după Iliescu, s-a văzut. După „accidentul” Emil Constantinescu, la Cotroceni s-a instalat Traian Băsescu: la fel de rău intenționat, dar mai viclean. La fel de pervers, dar mai violent. De fapt, cu mult mai toxic pentru România.

Iată de ce, m-ar bucura dacă în numele orientărilor sale de dreapta, Mihai Neamțu ar face o radiografie a răului pe care Băsescu l-a făcut României și românilor în același interval de timp ca Iliescu, respectiv 10 ani. Și după aceea, să ne spună cu cine ar mai fi rivalizat România ? Tot cu Polonia, sau găsește dânsul o altă țară ? Burkina Faso cumva ?

 

