Când s-a dat în folosință pasajul făcut pe sub strada Alexandru Ioan Cuza, multă lume s-a bucurat și pe bună dreptate. În definitiv, edilii promiteau că circulația în zona centrală se va face cu o mai mare ușurință.
Din nefericire, ca multe alte promisiuni făcute de edili și aceasta s-a dovedit a fi lipsită de acoperire. Circulația în zonă se desfășoară la fel de anevoios ca și înainte de inaugurarea investiției după cum se vede și în fotografie. Adică, s-au cheltuit câteva milioane de euro, pentru nimic.
Și totuși, inutilitatea cogeamitelui pasaj era previzibilă, deoarece aveam de rezolvat o intersecție formată din două străzi perpendiculare una pe alta, care nici măcar nu erau printre cele mai aglomerate din oraș. În plus, configurația locului oferea suficiente variante, clădirile existente găsindu-se la distanțe mai mult decât convenabile unele de altele. De ce s-a preferat o astfel de lucrare ? Este greu de răspus acum, dar soluția unui pasaj denivelat a fost scumpă și proastă. Este ca și cum te-ai duce cu avionul la piață, să cumperi niște roșii: se poate face, dar este extrem de costisitor. Așa și cu pasajul nostru: am rezolvat intersecția celor două străzi, dar s-au plătit câteva milioane de euro.
Dacă tot le ardea buza să facă pasaje denivelate, edilii puteau să re-gândească legătura între oraș și zona ce se dezvoltă dincolo de calea ferată, în nord-estul Craiovei. Deocamdată, între cele două părți ale orașului separate de calea ferată există o singură cale de comunicare directă: lângă gară, acolo unde Bariera Vâlcii trece pe sub calea ferată. Încă o cale de comunicare, se face cu barieră (!) pe strada Gârlești. Nu am nicio îndoială că zona respectivă se va continua să se dezvolte. Dar dezvoltarea ei va aduce și sporirea traficului pe Bariera Vâlcii și mai departe pe Frații Golești. Prin urmare, rezolvarea acestei conexiuni trebuie să preocupe municipalitatea.
De fapt, Craiovei îi lipsește un proiect pe termen lung, care să conțină obiective pentru zece, douăzeci, cincizeci de ani. Îmi pare rău să constat că inițiativele edililor sunt mai degrabă pompieristice, gândite pentru a impresiona cetățenii și nu pentru a rezolva problemele orașului, din ce în ce mai dificile.
P.S. Fotografia este făcută acum vreo două zile, la ieșirea din pasaj. Îmi pare rău că nu este suficient de elocventă pentru a sugera înghesuiala existentă. Oricum, coada de mașini se întindea mult în spatele meu, iar șoferii aveau nevoie de multă răbdare, pentru că odată ieșiți din pasaj, trebuiau să respecte indicatorul „Cedează trecerea”.
Sunteti arhitect, domnule Buzatu! De ce nu va implicati in gestionarea acestor probleme?
ApreciazăApreciază
Cu tot respectul, dar nu am cum să mă implic ! Cel mult, scriind pe blog și trăgând nădejdea că se implică cei care au dreptul (și obligația) …
ApreciazăApreciază
aici e vorba de incompetenta- asa se cheama, asta e diagnosticul fara doar si poate. Inainte de inceperea lucrarilor am avut ocazia sa rasfoiesc o arhiva (nu conteaza care) acolo am gasit planuri urbanistice de viitor din epoca trecuta, stupoare am dat atat de pasajul supra-teran cat si de cel de sub…lucrarile pe hartie erau gandite cu totul altfel si chiar faceau sens, lungimea pasajului suprateran era cel putin tripla (din ce mi-am putut da eu seama, eu nefiind specialist) reusind sa traverseze orasul iar cel subteran minim dublu trecand pe sub Str. Calea bucuresti si dand in Str. Garii evitand astfel posibile ambuteiaje…dar asta era planul ce evident nu a fost pus in aplicare si astazi la 24 de ani de la decesul comunismului facem lucrari de dragul de a cheltui banul public si european-fara creier, logica sau bun simt reusind sa blocam circulatia pe durata constructiei, in urma constructiei sa nu inventam nici un loc de parcare desi oportunitati erau destule si sa construim intentionat parca in asa fel incat constructia in sine sa nu aduca nici macar un beneficiu utilizatorului final P.S: ce avem acum e doar inceputul nebuniei…se gandeste cineva la terminarea reabilitarii liniei de tramvai si implicit la desfintarea giratoriului de la universitate?
ApreciazăApreciază
„am dat atat de pasajul supra-teran cat si de cel de sub…lucrarile pe hartie erau gandite cu totul altfel si chiar faceau sens”
Poate atunci faceau sens, acum exista o solutie mult mai desteapta, transportul public + SMT. Deci ce sa facut acum in centrul orasului,este urmarea drumului parcurs de americani si asiatici(cu dezvoltarea retelii rutiere in centru), desi eu consider ca mai bine ar fi sa urmam calea europeana, de prezervare a centrului, eliminarea pe cat se poate a masinilor din centru, si dezvoltarea acolo a TP.
PS calea europeana e si mult mai ieftina, deci mult mai buna pentru noi.
ApreciazăApreciază