2014 07 11 MLB

Știți teoria aia cu „brânză, varză, viezure” ? Nu ? Cică aceste cuvinte (probabil și altele) reprezintă o moștenire pe care dacii și limba vorbită de ei pe atunci, au lăsat-o românilor și limbii vorbite de aceștia, azi. Nefiind un profesionist în domeniu, m-am interesat de subiect și am aflat că orice cuvânt ce conține între prima și ultima literă consoana „z”, este posibil să facă parte din categoria respectivă, adică să ne fi fost lăsat moștenire de celebrii daci.

Iată de ce, la lectura știrilor de azi, am citit de cinci-șase ori declarația făcută ziariștilor de către Gabriela Anghel, fiica lui Bercea Mondialu, imediat după percheziția organizată de organele de anchetă la domiciliul împricinaților. Ca să n-am vorbe, mai jos inserez și declarația în cauză, luată cu copy/paste de pe site-ul stiripesurse.ro:

“Au căutat acolo la hazna, s-au dus acolo, în capătul curții, au dat alea la o parte și au căutat în hazna, pe urma au mâncat și ei niște zarzăre”. Apoi, anchetatorii s-au urcat și în podul casei:  “Le-am pus scara acolo și s-au urcat în pod, au cautat în pod și n-au găsit decât o rozătoare”.

Așa deci: hazna, zarzăre, rozătoare !

Drept să vă spun, citind declarația fetei, m-am mai liniștit. Înțeleg că rromii s-au așezat pe aici din timpuri străvechi, încă de pe vremea dacilor. Sigur, nu știm acum dacă așezarea lor s-a petrecut înainte de Burebista sau după Decebal, dar mă gândesc că Academia Română se va mobiliza cât de curând și ne va oferi o explicație valabilă.

P.S. Nici nu-mi dau seama cum îi vine mai bine lui Florin Anghel: să rămână Bercea Mondialu’, sau să se transforme în Bercea Dacicu’ ?

 

