Dinu Patriciu student

A murit Dinu Patriciu și mă încearcă sentimente amestecate …

Pe de o parte, pentru că Dinu (insista să-i spunem așa, pe numele mic) a fost unul dintre dascălii mei: când eram în anul IV, Dinu era asistentul prof. Cornel Dumitrescu, la disciplina proiectare. Nu eram foarte apropiați, dar asta nu însemna că nu petrecea foarte mult timp cu mine pentru a mă face să înțeleg felul în care funcționa un teatru sau un aeroport. Era foarte apropiat de majoritatea studenților și sunt sigur că retragerea lui din învățământ pentru a se dedica afacerilor a fost o pierdere pentru învățământ.

Pe de altă parte, Dinu Patriciu a fost și un lider politic de necontestat. Nu mă gândesc acum la evoluția sa în Partidul Național Liberal unde a devenit membru în primele zile de după 1990, ci la faptul că a înființat în România singurul partid libertarian, adică PL’ 93. Trebuia să ai „vână” ca să vorbești despre astfel de lucruri în … 1993 !

Ne-am văzut ultima oară pe terasa vilei sale din Mircea Eliade, acum câțiva ani. Am discutat despre politica românească (cum altfel ?) și despre cât de necesar este liberalismul pentru evoluția României. Deși eram cam pesimiști, trebuie să-mi aduc aminte că multe din cele spuse atunci, s-au confirmat …

P.S. Ca imagine pentru scurta mea postare, vă propun o fotografie a lui Dinu Patriciu din perioada în care era student. Nu știu dacă este așa, dar cred că a fost perioada cea mai fericită din viața lui.

