Untitled-1

Știrea săptămânii trecute a fost că Regia de Transport Local face probele de verificare pentru alimentarea cu tensiune a tramvaielor care urmează să circule pe linia reabilitată în programul „Dezvoltarea transportului ecologic din Craiova”. Asta înseamnă că în scurt timp, tramvaiul craiovean își va relua activitatea pe traseul bine-cunoscut, de la Depoul din vestul orașului până la uzinele Ford.

Evident, este o știre care nu poate decât să ne bucure, mai ales că deplasările craiovenilor pe acest traseu se fac cu dificultate, iar revenirea tramvaiului în peisaj poate ajuta la descongestionarea unui trafic chinuit pe cea mai importantă arteră a orașului.

Și totuși, aruncând o privire la noile stații de tramvai amplasate pe Calea București, nu poți să nu te iei cu mâinile de cap văzând câtă indolență, nepricepere și lipsă de interes manifestă edilii noştri față de una dintre cele mai importante investiții ale orașului.

După cum se vede și din fotografiile alăturate, într-unele din stațiile de tramvai, refugiul construit se suprapune peste unele din gurile de canalizare aflate pe bulevard. Este greu de înțeles cum s-a ajuns la o astfel de situație și cum nu a fost posibil ca stațiile să fie amplasate într-o zonă lipsită de guri de vizitare. Așa cum stau lucrurile acum, soluția găsită de constructor este de plâns dacă nu ar fi de râs: astfel, pavimentul refugiului, în loc să rămână perfect plan pe toată suprafața sa, în dreptul gurilor de canal coboară, nivelul refugiului fiind astfel mai jos cu circa 25 de cm., pentru a putea fi racordat la nivelul carosabilului.

Nu știm cine a făcut proiectarea, dar este sigur că nu se pricepe. Nu știm cine a executat lucrarea, dar este sigur că își bate joc. Însă știm cine este beneficiarul acestei lucrări: craiovenii. Așadar, mă întreb și vă întreb și pe dvs., dragi craioveni utilizatori ai tramvaiului: dacă ușa de coborâre se va deschide în dreptul gropii din refugiu, ce veți face, cum veți coborî ? Sau cum veți urca, nevoiți să o faceți dintr-o adâncitură în suprafața refugiului?

Și nu aș vrea ca vreun susținător necondiționat de-al actualilor edili să-mi transmită că gropile din refugii nu reprezintă o problemă pentru că știu ei că tramvaiul nu va opri cu ușa în dreptul gropii, ci mai încoace sau mai încolo … Nu dragilor, pericolul rămâne ! Închipuiți-vă persoane în vârstă deplasându-se pe acostament spre scara tramvaiului și nevoite să sară peste groapă. Închipuiți-vă copii neatenți, înghesuindu-se la urcare sau la coborâre. Gândiți-vă la felul în care vor arăta aceste refugii denivelate după ploile de toamnă, după un polei sau după ninsori. Înțelegeți că vor deveni adevărate capcane pentru toți utilizatorii tramvaiului …

Iată de ce, adresez o rugăminte tuturor celor care pot dispune schimbarea acestei situații, să ia măsurile de îndreptare, acum, până când nu este prea târziu. Orice întârziere nu va face decât să complice și mai mult lucrurile. Mai mult decât atât, orice accident rezultat din utilizarea unui refugiu de tramvai executat neconform poate fi o nenorocire.

Anunțuri