De mulți ani de zile, primăria și consiliul municipal tolerează în mod inexplicabil o așa-zisă autogară în mijlocul orașului.

Imagine 03

Trei-patru autobuze și călătorii lor, în mijlocul drumului. Nicio dotare care să amintească de civilizația transportului de secol XXI. Nici măcar câteva copertine împotriva soarelui sau ploilor …

De fapt, este vorba doar despre un loc aflat la intersecția străzilor Simion Bărnuțiu cu Alexandru Macedonski în care autobuze venite din sudul județului își descarcă pasagerii veniți cu treburi în Craiova.

2016 03 01 Autogara

Amplasamentul stabilit de primărie este la câteva zeci de metri de Universitatea de Medicină și Farmacie, la intersecția străzilor S. Bărnuțiu și Al. Macedonski.

Condițiile în care se desfășoară această activitate sunt total improprii: oamenii coboară din mașini în mijlocul drumului, evitând alte mașini care circulă pe strada Macedonski, dinspre parc spre centru sau viceversa. Poluarea este extremă: motoare ambalate care emit din belșug eșapamente și claxoane, strigăte și înjurături, praf și gunoaie, etc. Ca să ne întregim imaginea, să mai adăugăm și circulația rutieră strangulată, uneori chiar blocată, șoferi nervoși că pierd timpul, călători alergând cu papornițele printre mașini, copii dezorientați.

Imagine 01

Știu că se vor găsi destui susținători ai PSD-ului local și a doamnei primar care au argumente pentru această anomalie. Ba chiar sunt convins că multora dintre ei, situația descrisă mai sus li se pare un exemplu de transport modern, european.

Totuși, dânșii trebuie să știe că o autogară înseamnă cu totul altceva decât ce se întâmplă în mica piațetă, iar asta vom înțelege doar dacă consultăm dicționarul. Aflăm astfel că o autogară este un ansamblu de construcții dotate corespunzător cu instalații, apă curentă, grupuri sanitare și felurite dotări comerciale la care se adaugă și alte amenajări specifice: peroane, case de bilete, etc.

Fără să intru în amănunte, vreau să subliniez că situația nu trebuie să mai continue în acest fel. Indiferent de „interesele” care se învârt în jurul acelei „autogări” (a se citi interesele PSD-ul local și ale primarul Gheorghiță de la Podari) trebuie să trecem și în acest caz la schimbare prin modernizare.

Desigur, tuturor ne este clar că în Craiova avem nevoie de autogări, în special pe relația de transport pe cuprinsul județului. Transportul pe cale ferată este deficitar, atât în ce privește rețeaua de cale ferată (doar Craiova – Calafat și Craiova – Filiași) cât și timpul necesar pentru parcurgerea distanțelor. Ca să dăm un singur exemplu: conform mersului trenurilor de călători, pentru a merge la Calafat cu trenul, vom avea nevoie de mai bine de trei ore (dacă nu sunt întârzieri).

În acest scop, vom analiza traseele, fluxurile de călători, orele de trafic. Apoi vom stabili de câte autogări are nevoie orașul și mai ales, vom stabili amplasamentele acestora astfel încât să nu mai deranjeze un oraș și așa peste măsură de aglomerat, cu un trafic urban solicitant deopotrivă pentru pietoni, automobiliști și oraș în ansamblul său.

Manualul Arhitectului

Manualul de proiectare stabilește în detaliu ce trebuie să ofere o autogară civilizată oamenilor care o utilizează. La rândul său, primarul trebuie să urmărească doar ca proiectul să fie respectat.

Nu în ultimul rând, vom supraveghea ca aceste autogări să fie proiectate și construite în respectul normelor de proiectare din orice țară civilizată.

Evident, nici proiectarea, nici execuția nu va fi încredințată vreunei firme cu statut de anexă la partid. Probabil că din vară-încolo, Dragnea & Comp. vor întârzia predarea lucrărilor doar acolo unde le mai este tolerat un astfel de comportament.

P.S. În Craiova mai există încă două autogări: una la Romanești, cea de a doua lângă Gară. Pe vremuri, prima deservea traficul pe relația cu sudul județului iar cea de a doua pe relația nord. Chiar dacă din motive diferite, ambele funcționează acum cu probleme. Soluțiile se vor regăsi în noul Plan Urbanistic General (PUG) al Craiovei.

Anunțuri