Nu putem vorbi despre noi locuri de muncă fără să înțelegem un adevăr elementar: angajările sunt făcute doar de investitori, iar pentru asta e nevoie de noi investiții. Așadar, avem o aritmetică simplă: dacă vor fi noi investiții, vor fi și noi locuri de muncă.

Dacă vorbim despre investiții și investitori, va trebui să-i avem în vedere atât pe cei străini cât și pe cei locali, atât pe cei mari cât și pe cei mici. Ideile lor puse în practică sunt singura resursă posibilă pentru revigorarea economiei Craiovei.

Pretutindeni în lume, companiile private sunt motorul dezvoltării economice iar Craiova nu face excepție. Din fericire, avem aici două dintre cele mai mari companii din țară, respectiv Ford și Petrom. De asemenea, în Craiova există o comunitate de oameni de afaceri activi, dedicați afacerilor lor, cu o activitate comercială sau de producție care a depășit granițele orașului și regiunii. Indiferent de dimensiunile firmelor lor, ei sunt angajatorii și la ei stă cheia rezolvării problemelor.

Să mai adăugăm și câteva avantaje logistice: Craiova este pe magistrala I de transport feroviar, pe culoarul IV de circulație Pan-Europeană, dispune de un aeroport internațional, precum și de un port dunărean la doar 80 km. Alături de București (la 240 km) se mai găsesc alte două capitale europene: Belgrad (la 360 km) și Sofia (la 260 km). Un dezavantaj major este că nu suntem conectați la o autostradă și nici nu există o perspectivă pe termen scurt. Tot la dezavantaje mai adăugăm că nu există un terminal de mărfuri, cel de care dispunea CFR fiind nefuncțional.

Aceasta este zestrea de care dispunem și pe care va trebui să o exploatăm pentru a aduce investițiile de care orașul are nevoie. Nu-i nimic extraordinar, dar nici nu-i puțin.

Dar pentru lucrurile să se miște, o nouă administrație trebuie să renunțe la festivismul găunos de care dă dovadă acum. Nu mai avem nevoie de povești despre 20.000 de locuri de muncă care pot fi create din condei, ci doar de aplicarea câtorva idei simple pe care le enumăr mai jos:

1. Discuții periodice cu firmele active în Craiova și județul Dolj. Birocrația și corupția sunt principalele opreliști în calea investitorilor și trebuie să fie complet eliminate din relațiile bilaterale. Toți marii contribuitori la bugetul local au probleme punctuale la rezolvarea cărora primăria poate să contribuie.

2. Evaluarea taxelor locale neprevăzute în codul fiscal, urmată de reducerea sau eliminarea lor. Scopul este reducerea poverii fiscale pentru firme, indiferent de mărimea lor.

3. Întocmirea unei oferte de afaceri a Primăriei Municipiului Craiova, urmată de prezentarea acesteia în Camerele de Comerț și în toate marile târguri comerciale din Europa și din lume.

4. Finalizarea în regim de urgență a Planului Urbanistic General pentru a stabili zonele care pot găzdui activități industriale și respectiv zonele în care se poate investi.

5. Identificarea în patrimoniul primăriei a tuturor suprafețelor construite susceptibile a găzdui activități industriale, urmată de transformarea lor imediată în regim de parc industrial.

6. Implicarea Universității din Craiova în proiecte și parteneriate comune, știut fiind că mediul academic este format din studenți și cadre didactice este mereu în avangarda oricărei inițiative.

Desigur, și alte idei pot fi puse în aplicare. Așa cum am arătat mai sus, miza discuțiilor periodice cu mediul de afaceri din Craiova și cu organizațiile patronale este de a găsi noi direcții de urmat. În egală măsură, Craiova mai are nevoie și de o strategie pe termen lung, obligatorie pentru revigorarea economică a Craiovei.

Anunțuri