2016 06 07 UE

Ieri, după aflarea rezultatelor, am fost în imposibilitatea de a avea o reacție. Chiar dacă un scor de peste 60 % în favoarea actualului primar era vehiculat încă de la începerea campaniei, deci ar fi trebuit să nu fie o surpriză. În ce mă privește, nu am crezut că așa ceva poate fi posibil, nici înainte, nici măcar acum, după ce rezultatele devin încet-încet, oficiale.

Și totuși, cifrele nu înșală. La fel cum o întreprindere face bilanțul după un an de activitate, tot așa, și eu am obligația de a trage concluzii după prima campanie electorală a primului partid înființat în Craiova.

În primul rând, le mulțumesc celor peste 3.000 de craioveni care m-au votat. Privesc încrederea pe aceștia au investit-o în mine ca pe o mare onoare. Îmi pare rău că acestor oameni nu le voi putea răspunde altfel, decât mulțumindu-le. De asemenea, îmi pare rău și pentru că mulți craioveni au ales să nu calce pragul secției de votare în ziua de vot. Le înțeleg dezamăgirea, dar trebuie să știe că în urma alegerilor de ieri, peste alți patru ani dezamăgirea va fi și mai mare iar Craiova noastră va fi și mai departe de atributele unui oraș civilizat. Atât pe cei care m-au votat cât și pe toți ceilalți, îi asigur că dacă aș fi obținut mandatul aș fi fost un bun primar, preocupat înainte de orice altceva de bunăstarea orașului.

În al doilea rând, sunt nevoit să constat că programul meu pentru Craiova nu a fost apreciat, chiar dacă atât eu cât și colegii meu am depus un mare volum de muncă pentru a-l elabora. Timp de aproape un an, am căutat să identificăm marile probleme ale orașului și mai ales, să venim cu soluții viabile pentru rezolvarea lor. Astfel, ne-am formulat păreri despre situația locurilor de muncă, a spitalelor, școlilor, instituțiilor publice. Am constatat și semnalat nenumărate obligații legale ale administrației publice care sunt încălcate sau neglijate. Am subliniat necesitatea stringentă de a reface planul urbanistic general al orașului, am venit cu propuneri și soluții pentru parcări, gestionarea traficului, dinamizarea economiei orașului, etc. Nu știu cât de citit a fost acest program și nici dacă el a jucat vreun rol în stabilirea opțiunilor electoratului din Craiova. Ceea ce știm sigur este rezultatul de 3 % pus de craioveni în dreptul său.

În al treilea rând, trebuie să privim și spre viitor. Pentru asta, va trebui să ne răspundem la întrebarea: suntem pe drumul cel bun ? Răspunsul craiovenilor a fost negativ. Dar opțiunea craiovenilor în favoarea unui primar înglodat în dosare de corupție, a fost un lucru bun ? Și răspunsul nostru este negativ, de asemenea. Prin urmare, pentru a stabili drumul pe care vom merge, vom continua să ne răspundem la toate întrebările născute în aceste zile.

Evident, avem de ales între a continua și a renunța, fiecare dintre cele două variante având argumente puternice.

P.S. Imaginea care ilustrează gândul meu de azi este scanată după coperta revistei „The Art of Living” din vara lui 2014. Dar citatul este preluat dintr-un eseu publicat de marele filosof în 1973.

