În Craiova (și nu numai) se vorbește mult despre o Alianță a Dreptei care ar trebui să se prezinte în alegerile de la toamnă. Ca o părere personală, nu cred că o astfel de alianță ar putea lua naștere, mai ales după succesul incontestabil repurtat de PSD în alegerile locale. Prin urmare, putem fi siguri că alegătorii vor continua să voteze captiv și emoțional, oscilând între cele două mari partide care diferă doar prin denumire și conducători. Cealaltă categorie nu vor vota deloc, îngroșând rândurile celor pentru care democrația nu mai reprezintă nimic.

Prin urmare, în viitorul parlament al României vor merge oamenii deciși de clanurile de mafioți locali. Evident, misiunea lor va fi susținerea intereselor șefilor de partide, mai degrabă decât reprezentarea intereselor populației.

Dar asta nu mai contează atât timp cât votul funcționează iar oamenii își pot desemna democratic aleșii. Mai grav este că o dezbatere solidă despre programele necesare dezvoltării orașului și județului va lipsi din nou, așa cum a lipsit și în perioada campaniei electorale ce a precedat alegerile locale, mai ales că de această dată se va vorbi despre marile proiecte naționale și mai puțin despre problemele locale.

Și totuși, îndrăznesc să fac un foarte scurt inventar al problemelor de infrastructură de transport din județul Dolj. Poate că vreunul dintre aleșii de după 2016 le va avea în vedere și se va strădui să obțină deschiderea proiectelor, chiar dacă pentru un astfel de obiectiv va trebui să-și înfrunte superiorii politici.

Cum-necum, cele trei teme de mai jos ar trebui să se regăsească în programul de guvernare al fiecărui partid politic. Dar să le enumerăm:

I. Rutier: Autostrada Craiova – Pitești.

Nu mai trebuie acceptată la nesfârșit motivația oferită de guvernanți, respectiv că traseele sunt stabilite cu Comisia Europeană și noi negocieri nu mai sunt posibile. Varianta corectă este fără UE, prin alocarea banilor necesari (cca. 700 milioane euro) direct din bugetul consolidat al statului, într-un proiect multi-anual. Parlamentarii din Dolj trebuie să bată cu pumnul în masa guvernului și să strige că municipiul Craiova este singura reședință regională care nu se găsește pe traseul vreunei autostrăzi: Clujul, Timișoara, Iașiul figurează deja în planurile pe termen scurt, mediu sau lung, dar Craiova nu !

II. Feroviar: Electrificare cale ferată Craiova – Calafat.

Am mai scris despre asta, dar reiau tema și subliniez: Europa este brăzdată de la nord la sud de culoarul de circulație feroviară IV pan-european care măsoară cca. 3.500 de km de cale ferată electrificată. Din acest traseu continental, 80 de km nu beneficiază de cale ferată electrificată. Această porțiune, se găsește în județul Dolj, între Craiova și Calafat.

III. Fluvial: Modernizare port Calafat.

Dunărea este unul dintre traseele de transport de maximă importanță din Europa și totodată cel mai folosit traseu fluvial. Din această perspectivă, oportunitatea portului Calafat nu mai trebuie neglijată, pentru că o bună parte din mărfurile produse în zona Olteniei pot fi preluate și expediate atât către destinații europene cât și către portul Constanța.

Legat de infrastructura Doljului, s-ar mai putea aduce și alte teme în dezbatere. Amintesc câteva, cu speranța că vor constitui niște preocupări, cândva: terminal de transport inter-modal, având cel puțin acces feroviar și rutier – eventual și aerian, modernizarea peroanelor gării Craiova, șosea de centură finalizată inclusiv pe relația est, etc.

Anunțuri