În mod normal, asfaltarea sau re-asfaltarea străzilor orașului nu ar trebui să fie considerate succese de răsunet ale administrației ci doar niște activități curente, menite să ridice confortul urban al craiovenilor.

Și totuși, folosind modelul ceaușist de pe vremuri, propaganda pesedistă nu pierde niciun prilej să-și laude „realizărili”, una din temele preferate de dânșii fiind chiar asfaltarea.

Cu toată râvna și osârdia propagandiștilor, situația de pe teren este departe de a fi motiv de laudă. Pe de o parte, pentru că străzile din periferiile orașului continuă să fie prost întreținute, desfundate, pline de gropi de dimensiuni apreciabile. Pe de altă parte, nici străzile recent asfaltate nu au motive de laudă.

Ca să am și niște exemple, am dat o tură pe câteva din străzile recent asfaltate și am făcut câteva fotografii. După cum se vede, constructorul a tratat cu multă din neglijență finalizarea lucrărilor de asfaltare. Mai precis, în nenumărate cazuri, acesta „a uitat” să aducă la nivelul corespunzător gurile de canal, iar acum, în carosabil există găuri adânci care în unele cazuri depășesc 20 de cm.

Desigur, este posibil că adevăratul motiv care determină această situație să nu fie doar neglijența. Aducerea la nivel a unei astfel de gropi nu este o lucrare sofisticată, dar la nivelul întregului oraș reprezintă o cifră consistentă, cu câteva zerouri. Ori dacă o lucrare nu este făcută deși banii aferenți s-au încasat, putem vorbi de o înșelăciune făcută cu bună știință, nu-i așa ?

Ținând cont că o lucrare corectă înseamnă că asfaltul trebuie să fie „ca-n palmă”, că un deviz de lucrări include și aducerea la nivel a gurilor de canal, că banii plătiți de primărie includ și această fază a lucrării, reiau aici întrebarea din titlu: câți bani pierde bugetul Craiovei pentru că asfaltatorul nu-și face treaba ?


Știu că se vor găsi tot felul de cetățeni de bine care vor susține că folosesc poze trucate sau neadevărate. Așa că lângă imagine, voi atașa explicații pentru ca orice amator să găsească groapa cu multă ușurință. Indicațiile pot fi folosite și de asfaltator, ca să știe unde nu și-a îndeplinit obligațiile.

groapa-an-fata-la-puscarie

  • Groapă aflată chiar în mijlocul drumului, pe strada Vasile Alecsandri, lângă pușcărie.

groapa-pe-fratii-golesti-colt-cu-vasile-alecsandri

  • Groapă pe trecerea de pietoni, la intersecția străzilor Frații Golești cu Vasile Alexandri.

bordura-pe-strada-desrobirii

  • Gură de canal aflată tot pe strada Vasile Alecsandri, dincolo de intersecția cu  strada Buciumului.

groapa-pe-vasile-lupu-cu-gen-magheru

  • Groapă la intersecția străzilor Vasile Lupu cu General Magheru.

bonus-strada-vasile-lupu

  • Și un bonus: aceeași groapă ca cea din imaginea de mai sus, dar într-o fotografie luată cu Google Streets de acum patru ani, după o precedentă asfaltare.
Anunțuri